Писма до Отец Паисия
2. НЕкои сАобръжения по тоя,
дето му викаш Юроде и дето сега е Джендър



Георги Апостолов

Уважаеми г-н Хилендарски,

Ти си щастлив с твоята история. Тя е преписвана, значи, на ръка. Тия дето не са знаели четмото, са я слушале. Сега е друго Бай Паисий. Сега всички знаат да четат, ама го не разбират баш, да ти кажа, та управляващите им го разказват със свои думи през телевизорете.

Яз ти пишем пак нещо да те питам. Сега, тоя дето му викаш Юроде, като каков го имаш напредвид. Защото сега у над стана модерно Джендър. Джендър било това, било онова. Само да не си помислиш нещо друго, че имаме предвид, не. Това и онова е нещо, дето никой не може да каже какво е.

Ама всички все това повтарат джендър, та джеднър. И затова се замислих. Ако Юрода, дето ти го описваш некога още, се ожени за Джендър какво семейство ще се получи? Това едно, другото ми питане е, тоя брак като каков ще остане в историята. Щото некога царете са се жениле да разшират и опазат държавата, а ако Юродо се ожени за Джендъро какво ще стане с държавата?

Видиш ли сега, затова ти кажем, че некога ти е било лесно. Е, верно преписвале са те, ама не е имало закон за авторско право. А сега Джендъро го разправят и одумват по всички телевизоре и без спир. И като църквата не ще джендаро, как ше са они венчеат, по каков ред и закон? Те ти си човек църковен, знаеш ги тия работи, само не знам с такива джендарове дали си се разправял по некогашните каноне.

Ама, да ти кажем, разбрах, че и Джендъро си има свои си работи, дето може. Примерно, тека каза един приятел, ако си Джендър можеш да се ожениш за баба си, това е по законо. И нема да та й срам, ако тя е съгласна, де. А Юрода некога можел ли е да се ожени за баба си, а? Виде ли сега, какви въпросе и въпросчета си имаме ние.

Наще царе, Иван Асен примерно, са поддържале 30 години мир сос съседите, щото се бил оженил за щерката на комшийскиа цар. Сега като стана въпрос за Джендаро, малко ми се види като джандарино, ама карай, стана една работа, като да е 30 години война. Абе нема ли некой Юрод, да го земе Джендаро, да са оженат там, та белким мирясат. Щото да ти кажем, сички за това приказват и сички знаат. Управниците казват полезно е да си Джендър, ама си стискат кълките, народот вика – не!

И, както си писал в историята, некога е имало умни цареве, та държавата ни е станала голема на неколко морета и плажове е била. А сега уж, царуват, ама си гледат само нихните плажове, а не да дадат на народа нещо. Ей, човек, побъркали сме се вече.

Заран станеш – Бай Онзи, вечер се прибереш от работа – Кака Онази. Мани другото, ами откъде пари да смениш гащи с рокля, и как да влезнеш у кръчмата, като не знаеш кой и какво те чека там! Значи секи да си носи дреи – за Бай и за Кака, наспоред какво кажат по телевизора. Щото те могат и календар да направат. На четни дати – Бай на нечетни – Кака, а може и през година да го направат, та белким не арчим толкова пари за червило и долни бикини.

Ти в историята не си го писал, ама ние си го знаем, че южните съседи некога, преди тебе де, имале в армията си табиет да си имат мъжки любовници, та да не забрават мъжкио си занаят, понеже имале дълги походи. Та това било прието тогава. Това ма кара да та питам, да не би да имаш предвид, че Юрода е византиец – от онези, дето са били любовници? Ти че кажеш.

Нарекъл си книгата „История славюнобългарская“. Добре, ама пак ти кажем, лесно ти е било. Сега как да я кръстим „История славяноджендърская“, „История джендаро-българская“ или „История бългораджендърская“ , или некаква там друга, и яз не можем вече да се сетим, човек!

Сега си го мисла, понеже ти за тия работи нищо не си казал в твоята история, затова , както ти бех писал в предишното писмо, май си малко съмнителен, за джендърите-джандаро-специалисти по историята.

И целата работа е, че тая конвенция е Истанбулска. Сещаш ли се? Ни на византийци, ни на българе, ами на турците, дето най-последни са дошле на Босфоро. Е, ти за тия работи писал ли си нещо? Не, че ти търсим кусури на историята, не, ама видиш ли човек, тя требе да се допълва и нашите управници секи ден я допълват. Яз се опитвам да я дописвам. Ама ти идеш от Хилендар, та ти викат Хилендарски, ама яз как да се кажем? Бай Онзи ДжендАрски, май тека ше стане, ама да видим какво че кажат от ЕС-а, оти они знаат, они кръщават, они съдат.

Айде до после, па прощавай ако има нещо.

 С уважение,

Бай Онзи – Джендарски

Copy/Paste от оригинала

Георги Апостолов

 

Ако сте харесали статията, може да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter