В периода 1990 – 2005 година в София бе построено едно единствено транспортно съоръжение на две нива – автомобилен подлез на бул. „Акад. Иван Гешов“ под бул. „Цар Борис III”.
Това съоръжение се изгради на мястото на ж. п. подлез от построената през тридесетте години на миналия век околовръстна ж. п. линия. Автомобилният подлез облекчаваше донякъде движението по бул. „Цар Борис III”, но проблемите на трафика по бул. „Акад. Иван Гешов“ останаха. И основната причина за тези проблеми бе кръстовището на булеварда с ул. „Св. Георги Софийски“. Това кръстовище водеше до значителни задръствания по Гешов както в посока юг – към бул. „България“ – в тази посока чакащите на кръстовището колони с автомобили изпълваха целия тунел, че и след него, а в посока север задръстванията стигаха до болница свети Иван Рилски. Причините бяха, че по ул. „Св. Георги Софийски“ освен интензивният трафик на леки автомобили, преминават три тролейбусни и три автобусни линии на градския транспорт, като две трети от автобусите и тролейбусите правят ляв завой в кръстовището в посока към бул. „България“ .
Разработването на устройствения план за автомобилен подлез на бул. „Акад. Иван Гешов“ под ул. „Св. Георги Софийски“ и устройственото решение на кръстовището на бул. „Акад. Иван Гешов“ с бул. „България“ започна още 2006 г..
Идеята бе да се реши комплексно тази важна отсечка от градския ринг, която свързва северозападните с югозападните и южните територии на широкия градски център. Докато кръстовището на две нива бул. „Акад. Иван Гешов“ – ул. „Св. Георги Софийски“ бе относителна лесна градоустройствена задача, то кръстовището бул. „Акад. Иван Гешов“ с бул. „България“ бе много сложно и изискваше сериозно проучване във варианти. През 2008 г. обаче, без влязло в сила градоустройство и без проект, зам. кмета по транспорта на Столична община Александър Цветков подписа договор за изпълнение със строителна фирма „Балканстрой“.
С доста усилия успяхме да довършим работата по проекта на подлеза на бул. „Акад. Иван Гешов“ под ул. „Св. Георги Софийски“. Обявихме го, както бе тогава практиката ни, за обществено обсъждане.
И веднага се явиха яростни противници, като най-активен бе арх. Димитър Димитров
Освен критиките му към решението, които определено бяха необосновани и насочени единствено да пречат на реализацията на кръстовището, той ходеше по жилищните кооперации разположени по протежение на бул. „Акад. Иван Гешов“ и убеждаваше хората, че трябва да протестират, защото новото съоръжение щяло да наруши комфорта им, като създаде непоносим шум…
Ние обяснявахме, че ги заблуждават и пречат на една реализация, полезна и за тях, и за близките квартали, и за София.
Гражданите ни повярваха и на 21 декември 2012 година съоръжението бе открито…
Все пак имаше полза и от протестите на колегата Димитров – бяха предвидени допълнително облицовки с шумопоглъщащи панели на стените на съоръжението – това са тези тъмночервени облепвания направени от специален материал.⇓⇓⇓
При строителството се явиха още куп проблеми, основно с инфраструктурата. Особено тежък беше проблема с един топлопровод и неговата камера. Проектантите и строителите обаче се справиха перфектно и новото кръстовище облекчи значително трафика, както и работата на градския транспорт.