Фотомонтаж: built.bg
Покрай нищоговоренето за правителство има една тема, която струва 2 милиарда долара.
Толкова трябвало за да се оправи ПАВЕЦ “Чаира”.
Какво пише за “Чаира”:
√ Оборудването за първия етап е доставено от японската компания „Тошиба“.
√ Оборудването за втория етап е произведено по японски лиценз във „Вапцаров“ АД, Плевен и „Елпром-ЗЕМ“ АД, София.
Хидроагрегати №3 и №4 влизат в експлоатация през август 1999 г.
В тази връзка имам няколко въпроса и ще съм много благодарен ако някой от водещите на важни предавания намери кураж да ги зададе⇓
- Правени ли са консултации с “Тошиба” след възникването на първите проблеми/аварии или каквото там е налагало ремонт?
- Канени ли са японски консултанти на място за оценка на проблема и предлагане на решене?
3.Обсъждана ли е възможността на ремонт на агрегатите/турбините от производителя или под надзора на производителя?
- Как е избрана фирмата, която е правила ремонта и какъв опит/референции е имала, за да бъде избрана за изпълнител. И пак – имало ли е надзор на проекта за ремонт и на ремонтните работи на място от инженери на производителя.?
Коментар: Искам да разбера как е опропастено това, сега наистина безценно, съоръжение. Дали ремонтът не е възложен на горублянските тенекеджии, за което сега ще платим 2 милиарда лева, ако искаме да имаме тази безценна “батерия” за съхраняване на енергия?
Много ще бъда благодарен ако някой публично зададе тези въпроси на отговорните хора. Например в Говори сега, Лице в лице, Още от деня, сутрешен блок на 4те големи телевизии и, разбира се, на всеки който ги зададе.
Прочетено във фейсбук профила Stoil Stoilov
АНАЛИЗИ БГ побърза да зададе въпросите