Илюстрация: Оригиналните играчки – герои в книгите на Милн, подарени от Кристофър Робин на Нюйоркската библиотека
По време на Първата световна война канадският лейтенант Хари Колбърн донася в Лондон купеното за двадесет долара черно мече в Канада, с името Уини, съкратено от Уинипег, което става талисман на армейския ветеринарен корпус, но поради пренасянето на военните действия във Франция Колбърн решава да остави мечето в Лондонския зоопарк. Това име е избрано от Кристофър Робин, син на английския писател Александър Милн, за да назове плюшеното си мече.
“Ако ти се е случвало да прочетеш някоя друга книга за Кристофър Робин, може би ще си спомниш, че по-рано той имаше един Лебед (или Лебеда си имаше Кристофър Робин — не знам точно как беше) и че той наричаше този лебед Пух. То беше отдавна и като се сбогувахме с Лебеда, ние си взехме името обратно, защото мислехме, че то повече няма да му трябва. И когато новото мече поиска едно галено, прекрасно име, име, което да вълнува и да е измислено само за него — Кристофър Робин изведнъж го нарече Пух. И така си остана.“
На 14 октомври 1926 в Лондон излиза от печат една от най-любимите световни детски книги “Уини Пух”, известна още като “Мечо Пух”, който е “Другар на Заека”, “Откривател на Полюса”, “Утешител на Йори”, “Намирач на Опашката”, “Приятел на Прасчо”, произнесъл знаменити фрази от рода на:
“ Когато не знаеш къде отиваш, винаги отиваш другаде“
“Няма нищо по-хубаво от това денят ти да започне с щастлив край “.
Един от героите на книгата е синът на автора Кристофър Робин Милн. Оживелите играчки на Кристофър бързо постигат световна слава.
Кристофър Робин с Мечо Пух, 1928 г.
През 2006 г. Мечо Пух се сдобива със звезда в Холивудската алея на славата, а във Варшава и Будапеща има улици на името на мечето.
Кристофър Робин открива статуя на Мечо Пух в чест на баща си Александър Милн в лондонския зоопарк, 1981 г.
В Китай, където опозицията нарича Си Дзинпин “Мечо Пух”, използването на името на мечето в каквито и да е публикации е забранено.
Франчайзингът с продукти, свързани с Мечо Пух, има оборот от около шест милиарда долара и само продуктите с Мики Маус го надминават.