АРХ. ПЕТЪР ДИКОВ: #МалкиСофийскиИстории
Метро
Днес, 28 януари се навършват 25 години от пуска на първата отсечка на Софийското метро – от Депо Обеля до метростанция Константин Величков


арх. Петър Диков

От този период почти половината – 12 години, по стечение на обстоятелствата бях свързан с метрото като председател на борда на директорите на Метрополитен АД. Свидетел съм на усилията, упорития труд и всеотдайността на целия екип на метрото – управлението, проектантите, строителите, експлоатационния състав…за всички тях Софийското метро бе не само работа и служебни задължения, а бе кауза… кауза, в реализацията на която съм щастлив, че имах възможност да участвам…

Нека благодарим на всички, заради които София има бърз, удобен, екологичен градски транспорт…и да им пожелаем да продължат да работят за благото на софиянци и гостите на Столицата ни…

 

Софийското метро – част първа. Първи метродиаметър – историческият строеж
Каква е приликата и колко месеца е разликата между „Първи метродиаметър“ от софийското метро и магистрала „Тракия“?

 

  1. Софийското метро – част втора. Втори метродиаметър – успехът на риска
    Днес всички като че ли приемат метросистемата на София като даденост…
  1. Софийското метро. Метростанция Сердика 2 – или как се пази археология
    Първият случай в София, при който антична археология се разкрива не при изкопи за ново строителство, а единствено с цел нейното експониране

  1. Софийското метро. Трети метродиаметър – как „Спаси метрото“ спасяваше метрото…
    …или #Койданиспасиотспасителите?
  2. СВЕТЛИНАТА В ТУНЕЛА: 47. Пътеката от „Дружба“ към метростанция „Цариградско шосе“ – история с неочакван край

Професор Стоян Братоев и неговата гениална идея

Ако сте харесали статията, може да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter