37,9% от “фейсбук” децата са функционално неграмотни


37,9% от младежите в България са функционално неграмотни. Това сочат резултатите от проведеното през 2015 г. международно изследване PISA, представено в Министерство на образованието и науката. По четене и математика този процент бил още по-голям.

Проучването е проведено между момичета и момчета на 15-16 годишна възраст от 180 училища. Това са децата родени през 1999 г., времето, в което се създава социалната мрежа Фейсбук.
През 2015 г. изследването включва решаване на тест в продължение на два часа с модули природни науки, математика, четене и модул “Решаване на проблеми в сътрудничество”.
Според министъра на образованието Меглена Кунева, най-добри резултати се постигат там, където семейната среда е по-добра. Тя е категорична, че училището може да осигури условия за развитие с повече подкрепа за учителите. Необходимо е също така, да се стимулира критичното мислене на децата. Кунева подчерта, че новите учебни програми ще са по-съвременни, с повече възможности за практически занимания, повече квалификация за учителите.
Нашите ученици имат среден резултат 446 точки или с 47 по-нисък резултат от държавите в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Първите места с най-висок резултат са държави като Сингапур, Япония, Естония. Преди нас са Чили, Гърция, Словакия, Малта, а след нас са Обединените арабски емирства, Уругвай, Румъния и Кипър. По природни науки българските ученици запазват резултатите си от 2012 г. и постигат среден брой точки 446, но едва 2,9% от българските ученици са решили най-трудните задачи.
Българските ученици от социално слаби семейства показват изключително ниски и лоши резултати, както и учениците, за които българският не е майчин език. Слаби са се представили и ученици, чиито образовани родители имат друг икономически статус.

Ако сте харесали статията, може да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter